dissabte, 21 de setembre del 2013

La meva sogra i el Rei

No ho he pogut evitar. Al veure la infografia de toootes les operacions que portava a sobre el Rei Joan Carles en un Tuit de la web de TVE he pensat en la meva sogra. I no perquè li vulgui cap mal, ni mol menys, ni perquè hagi patit cap intervenció de pròtesi de maluc... encara. Però no cridem al mal temps!!! M'he imaginat la meva sogra amb un bastó mirant a sa majestat, carregada de boletes per tot arreu i picant-li l'ullet amb aquella cara de pinxa que només ella sap fer com volent dir: " y yo más" amb el seu accent de Sant Feliu de Pallerols. Perquè si el Rei te 13 parts del cos operades, la meva sogra en te 21!!! I dit i fet, he tret una foto de la pantalla de RTVE.ES i he pujat  a casa la meva sogra  per ensenyar-la-hi  i demanar-li, sisplau, un posado com els del PRONTO, la seva revista preferida  "nena, no n'hi ha cap més que per 1 € t'expliqui tantes coses".

" I dius que em posaràs al costat del Rei i em penjaràs al bloc? Espera que em poso guapa que la Sofia sempre va molt tocada i posada". Un quart d'hora més tard apareixia com un pinzell per la porta del menjador. Hem rigut, no us ho podeu pas imaginar, per fer la foto que veieu aquí sota. " Sóc la reina dels quiròfans, i espera!! Ara, els anàlisis de sang els tinc de matrícula". Quina raó té, ni un gram de colesterol del dolent, ni una engruna de sucre, ni una unça d'àcid Úric... res de res " ja els voldria en Joan Carles uns anàlisis com els meus!".

la meva sogra i el Rei (*)
operacions de la meva sogra:

1.- cataracta ull dret
2- cataracta ull esquerra 
3.- túnel carpianà mà dreta
4.- estómac
5.- hèrnia al ventre
6.- cesàrea
7.- cesàrea
8.- cesàrea
9.- apendicitis
10.- ovaris
11.- matriu
12.- malla abdominal
13.- menisc dret
14.- menisc esquerra
15.- prótesi genoll dret
16.- prótesi genoll esquerra
17.- dit de martell peu esquerra
18.- varius cama esquerra
19.- varius cama dreta
20.- turmell esquerra
21.- reparació malla abdominal





Mentre l'ajudava a recordar el seu llarg Viacrucis d'operacions ella m'explicava que amb els anys s'havia convertit en una autèntica experta en quiròfans: "en l'última tenien música clàssica i hi havia un tràfec de gent fora del normal, jo que sóc xerraire  vaig començar a treure temes de conversa fins que el doctor  em va dir: "calla Maria, si us plau! ".

La meva sogra és una mestra vocacional, jubilada hiperactiva, entusiasta de la vida, mare de 5 fills i àvia de 7 néts, addicta als mercats i més coneguda que "la Monyos" a tota la comarca de la Garrotxa. Té un any menys que el Rei i està estupenda (el bastó només l'ha utilitzat per a la foto).
"I dius que el teu article el pot llegir el Rei? Per si de cas vull dir-li que no tingui por, que es relaxi al quiròfan, que parli amb el personal i que expliqui algun acudit, això sempre ajuda. I que pensi que si jo amb 21 operacions estic així de bé imagina't ell amb 8! "

Fa uns dies que li fa mal una espatlla i va al fisio sovint, no vull ser pessimista però...

(*) la foto del Rei Joan Carles és treta de RVTE.ES

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada