dijous, 26 de setembre del 2013

jo també sóc Angela Merkel !!!

La Merkel al Súper fotografiada per Luís Doncel ( El Pais)

Ella va al súper el divendres, jo hi vaig el dilluns. Porta un carret de color vermell, jo el tinc blau elèctric. Fa la compra en un súper cèntric que li queda a la vora de la feina, que és com la seva segona casa. Jo faig la compra en un súper cèntric que em queda a prop de casa, que és on treballo la major part del temps. S’escapa a mig matí, una hora poc transitada per la resta de mortals que també van al supermercat, jo hi vaig havent dinat, per no trobar gent. Compra vi, verdura, olives… Jo carrego de tot, a casa som 5! Hi va tota sola, jo també.

 Diuen els que la coneixen que anar al supermercat la relaxa, com a mi. Passeja pels passadissos carregats de productes empenyent el carret i pensant mil coses, ningú la destorba, de tant en tant connecta amb la realitat per agafar un paquet d’arròs, una coliflor, una ampolla de vi i torna al seu món. 

Tothom la coneix però ningú li diu res, és el seu moment, i la respecten. En aquell instant la dona més poderosa del món és com jo, com tu, com tota la gent que hi ha al súper. Això la fa gran, diuen els analistes, sense pensar que l’essència recol·lectora la porta a dins, com totes les dones. Comprar per omplir el rebost està gravat amb foc dins el nostre ADN, pels molts homes pot ser un fet extraordinari però per nosaltres no ho és.


 Angela Merkel tornarà a anar al súper demà a mig matí, perquè és divendres, i ho farà amb aquella serenitat que la caracteritza. Ja no serà notícia, segurament tornarà a comprar vi, pebrots, bròquil i olives mentre pensa amb qui pactar per a formar govern. Jo aniré al súper el dilluns, com sempre, i també pensaré a qui enviar els meus projectes i el meu currículum mentre empenyo el carret de la compra. 

Hi ha moltes coses que no m'agraden de la Merkel però aquesta sí, i als alemanys també, per això cada dilluns quan vaig al supermercat jo també sóc Angela Merkel!!! 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada