dijous, 13 de setembre del 2012

L’EFECTE GREY...

Sí, ho confesso, estic llegint la trilogia de 50 OMBRES de l’escriptora E.L.JAMES. També us he de confessar que no en sabia res de res de la seva existència fins que la meva amiga EVA em va trucar i em va dir: “demà quan ens veiem per dinar et portaré un llibre que t’has de llegir, potser al principi no t’agradarà però després t’enganxarà. No em preguntis de què va perquè no et puc desvetllar res, te l’has de llegir”. Carai, vaig pensar, i em va picar la curiositat una matinada d’insomni en plena onada de calor. Lectura ràpida, molt de diàleg, algunes pàgines de lectura en diagonal... l’estil planer i periodístic de l’autora em facilita bastant les coses i vaig fent fins que, patam, comença el marro... ostres, no me l’esperava!!! Feia anys que no llegia literatura eròtica i l’efecte del llibre sobre el meu caparró és instantani. Ja ho diu la contraportada : “ l’exitosa combinació d’història romàntica i joc eròtic d’alt voltatge que ha tocat la fibra de les dones. DAILY NEWS”.
Uff, no m’ho pensava que m’enganxaria tant! Les matinades de l’onada de calor es feien curtes mentre anava penetrant en l’univers depravat i excitant del senyor Grey... I a mesura que avançava en les 50 OMBRES d’aquest magnat de 28 anys de Seattle i la dolça e inexperta ANA STEELE recordava l’encert del comentari de la crítica del NEW YORK TIMES: “ la novel·la eròtica que ha revolucionat les dones dels Estats Units”, ho entenc i les de mig món hi afegiria a dia d’avui. També estic totalment d’acord amb la del DIVAMOMS.COM “ llegir aquest llibre et fa sentir sexy de nou. Una novel·la que torna a encendre el foc de molts matrimonis”. Uauuuuu, jo en dic L’EFECTE GREY, i el recomano com a regal de Nadal a les parelles que han perdut la xispa i a les dones que han vist baixar la seva libido mentre pujava la prima de risc. Evidentment, he compartit el senyor Grey i la seva CAMBRA VERMELLA DEL DOLOR amb les meves amigues més íntimes i el Whats App treu fum darrerament...
L’estic llegint en català ( ed. Rosa dels Vents) i haig de confessar que he ampliat bastant el meu vocabulari específic, ara, no busqueu literatura elevada ni grans metàfores en aquesta trilogia, senzillament deixeu-vos endur per l’EFECTE GREY i les seves 50 OMBRES. Per cert, he sentit tertúlies on es criticava la novel·la sense haver-la ni fullejat, això fa molt lleig... De moment ja s’han venut 20 milions d’exemplars del primer llibre: 50 OMBRES D’EN GREY, 4 milions del segon: 50 OMBRES MÉS FOSQUES i 3 milions i mig del tercer: 50 OMBRES ALLIBERADES.

 



L’UNIVERS GREY A COP DE CLICK:

La pàgina web de la trilogia editada encastellà per RANDOM HOUSE MONDADORI i el seu segell en català ROSA DELS VENTS:

Canal propi de Youtube per veure lesentrevistes que han fet a la seva autora, E.L.JAMES:








Una gag de la gran Ellen Degeneres sobre el 50OMBRES d’en GREY

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada