dijous, 26 de juliol del 2012

Les fotos que van donar la volta al món

Vull explicar l'orígen de les famoses fotos de la gent baixant per la muntanya de Portbou fugint de les flames el diumenge 22 de juliol de 2012 i que han donat la volta al món. Les imatges me les va cedir un ciutadà francès que estiueja al poble i que és amic de la meva família. L'home me les va donar amb coneixement de causa, és a dir, sabia que jo era periodista i que les penjaria a les xarxes socials i les passaria als mitjans de comunicació que 'ho demanessin. Li vaig insistir que em deixés publicar-les amb el seu nom però no va voler revelar la seva identitat de cap manera, cosa que s'ha de respectar.
Així ho he explicat a tots els companys dels diaris que m'han trucat per demanar-me per publicar les fotos. A part de les impactants imatges de la gent saltant pel penyassegat també hi ha un seguit de fotos on es veu el primer focus de foc. Les imatges ja les he passat als Agents Forestals i les estan investigant.
Aquí penjo aquestes fotos, difoses per una servidora, i que han sortit publicades SENSE FIRMA o a vegades amb el meu nom a diferents diaris ( LA VANGUARDIA, EL PAIS, L'EMPORDÀ...) i MCM.

Inici del foc. 19:02h


S'escampen les flames 19:05h.


s'acosten a la benzinera 19:10h.
La gent baixa muntanya avall 19:17h.
Detall de la gent fugint 19:17h.

Crema tota la muntanya 19:22h.

El mateix que em va facilitar les fotos també em va cedir uns clips de vídeo gravats amb la mateixa càmera. Duren poc però són reveladores. Aquí en teniu un petit muntatge:


vídeo primers minuts incendi Portbou

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada