dijous, 3 d’octubre del 2013

Qui són aquestes dones??!!!

Aquí em teniu, al costat de la presidenta de FIDEM i una de les premiades, la Montse Serrano, acompanyada de part dels socis de la seva llibreria amb plus, la + BERNAT.

No sabeu pas com m'agrada presentar els premis FIDEM a la dona emprenedora! Quan fa 3 anys es van posar en contacte amb mi i ens vam conèixer va sorgir una història d'amor que s'ha consolidat i ara espero amb delit la trucada de la Mª Àngels Tejada cintant-me a la reunió prèvia per conèixer les premiades. Una trobada informal on conversem davant d'un bon cafè i que una servidora aprofita per a fer preguntes personals i treure el cantó més humà i proper d'aquestes dones de bandera.

Amb aquests 3 anys he tingut la gran sort de conèixer 26 primeres espases, dones que estan al capdavant d'empreses amb centenars de treballadors, que exporten els seus productes a tot el món, que innoven, que saben delegar, escoltar, reinventar-se, arriscar  i que practiquen, amb uns resultats magnífics, la intel·ligència emocional.

Totes d'aquí, de casa nostra...Increíble!!! Com és possible que no les hagi vist mai enlloc, al dominical d'algun diari en un reportatge d'aquells estupends on es parla de dones que han trencat el sostre de vidre, que han aconseguit conciliar una carrera magnífica i la família, que reben premis a tort i a dret. Són invisibles, que fort!!! Jo sempre que he tingut ocasió les he fet sortir en alguns dels meus reportatges i sempre m'han dit que sí, amb aquella complicitat...

Aquest any les premiades  m'han tornat a deixar KO. Quan em pensava que ja ho havia vist tot em trobo l'Helena Guardans, una "màster del universo" dels negocis, una dona que va fundar la seva pròpia empresa el 1994 per a poder conciliar i en els darrers 10 anys ha donat feina a més de 1.200 treballadors a SELLBYTELL. Té un domini de l'agenda excepcional, només així s'explica com pot tenir tants càrrecs i plegar cada dia a les 7 per estar amb els seus fills i guardar com a sagrats els caps de setmana.

També em va fascinar la capacitat de reinventar-se de la Montse Serrano, propietària de la llibreria Masbernat de Barcelona. El 2009, en plena crisi, mentre tancaven llibreries històriques ella va comprar el local del Sex Shop del costat per ampliar negoci, es va buscar una tropa de socis i voluntaris culturals i així va crear un autèntic Magatzem de Cultura. El dia de l'entrega dels premis FIDEM li van venir a donar suport un grup de socis, entusiasmats i enèrgics, em van encomanar les ganes de conèixe'ls de prop i ja hem quedat que em trucaran un dia per quedar a la llibreria, ja en tinc moltes ganes!!

I les germanes García, aquestes sí que em van encantar. Simpàtiques i rialleres, cadascuna amb el seu estil, es van posar al capdavant de l'empresa SOLGA DIAMANT quan l'hereu va decidir dedicar-se a la cria de cavalls. Elles funcionen com un tripartit perfecte ( cosa que no passa mai a la política), tot ho fan per consens i porten fins a l'extrem el seu lema : " treballar molt i figurar poc". Ho dic perquè si fas una cerca a Google no surten enlloc, increíble! La discreció personificada. Vaig voler fer-me una foto amb elles expressament per estrenar la secció d'imatges de la cerca de Google ;)


Una servidora amb les germanes García de SOLGA DIAMANT, L'Encarna, la Carmen i la Mª Jesús

M'ho vaig passar pipa, i em consta que la presidenta del Parlament també perquè la veia somriure tota l'estona a la primera filera. Suposo que la Núria de Gispert es veia identificada amb moltes de les premiades de FIDEM aquella nit. Amb la veterania i generositat de la Mey Hofmann, sempre al peu del canó, amb la visió de l'Ana Maiques, disposada a demostrar que la ciència també pot ser un bon negoci i considerada una de les empresàries de menys de 40 anys més influents d'Espanya, amb la tenacitat de la Teresa Vallès, amb la frescor i autenticitat de la Florencia Morazzani, una argentina que triomfa amb les seves empanades a Barcelona a KUK COMIDAS o amb la creuada conciliadora de la  Carme Marcet.

Espero tornar-les a veure a totes el dia que ens donin cita la tropa de la llibreria +BERNAT, aquell dia tornaré a intentar convèncer-les que s'han de fer més el xulo i deixar-se veure, que el seu testimoni és un orgull i un model a seguir per totes les dones. Ja us explicaré com m'ha anat!!!

1 comentari:

  1. Enhorabona a totes aquestes dones i a tu per presentar-ho Clara.M'ha encantat llegir-ho!!!

    ResponElimina