diumenge, 28 d’octubre de 2012

AMB LES ANTENES POSADES, dilluns 29 octubre de 2012


Secció sobre MCM i SOCIAL MEDIA, cada dilluns a ¾ de 9 del matí a Ràdio Olot.

PAULA VÁZQUEZ, MARILÓ MONTERO i EL MÓN A RAC 1       Clica aquí per escoltar-la ( a partir del minut 46)
Avui us vull parlar de la relació entre les XARXES SOCIALS i els MITJANS DE COMUNICACIÓ.

Què és una xarxa social? Les més importants per nombre de seguidors: FACEBOOK ( o Feix de Bruc com diu un amic meu) amb 1000 milions d’usuaris, YOUTUBE, xarxa de vídeos amb 800 milions i TWITTER, amb més de 450 milions de seguidors. xarxa de microblogging, pots escriure missatges de 140 caràcters només . A Espanya hi ha més de 5 milions de seguidors però creixen a un ritme frenètic d’ un 151%. Ràdio Olot te un compte a twitter @radiolot i jo també @claraautoretrat.

Què passa amb les XARXES SOCIALS i els MITJANS DE COMUNICACIÓ? O el que és el mateix, què passa amb la informació que generen les Xarxes Socials i la informació dels mitjans de comunicació convencionals: ràdio, premsa, televisió? Doncs que es comuniquen i van d’un cantó a l’altra.
Com els  Vasos comunicants ( TRANSMEDIA), el que passa en un mitjà té repercussió als altres, però cada mitjà les explica amb el seu llenguatge...

Avui en veurem 3 exemples:
Comencem per les pífies que passen a Twitter i tenen repercussió a ràdio, tele i premsa. El cas PAULA VÁZQUEZ i el telèfon mòbil.



La pífia de la Paula Vázquez a Twitter a tota pàgina a el diari EL PAÍS.


Paula Vázquez explica la seva versió dels fets en un programa de ràdio (“no te pierdas nada” de los 40 pricipales)
 

Ara veurem un exemple al revés, una pífia o comentari que es fa a la TELEVISIÓ i salta a les XARXES SOCIALS. El cas MARILÓ MONTERO i les extremitats amb vida pròpia.
Jo crec que la Mariló es va creure la peli CUERPO MALDITO (1991) on un psiquiatra va perdre un braç en un accident i li implanten el braça d’un assassí, llavors el braç comença a anar per lliure i fer malifetes....
Anem una mica més enllà en aquesta relació de VASOS COMUNICANTS entre els mitjans de comunicació “de tota la vida” i les xarxes socials. El cas del MÓN A RAC 1, el programa dels matins de l’emissora del grup Godó que dirigeix i presenta JORDI BASTÉ i que és líder a dels matins a Catalunya. El programa fa servir molt les xarxes socials per a comunicar-se activament amb els seus oients i fa d’altaveu dels seus problemes i així, moltes vegades, generen notícies.




 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada